ورزش برای همه
ورزش برای همه

حرکات اصلاحی لگن – ران

حرکات اصلاحی لگن – ران

حرکات اصلاحی لگن – ران

1-آناتومی عملکردی لگن و ران

2ـ ارزیابی لگن و ران ( راستاها و غیر راستاها، اختلالات و علائم)

3ـ ساختار های عضلانی

4ـ تست ها و آزمون های کلیدی

5ـ تمرین های اصلاحی

ارزیابی لگن و ران درمانگر را قادر می سازد تا حرکات ناقص و اختلال در وضعیت عضلات را تشخیص و رویکرد اصولی برای حرکات اصلاحی لگن – ران  مطرح کند.همچنین آگاهی از بیومکانیک اندام تحتانی در تشخیص بازتوانی هر فرد و پیشگیری از آسیب یا نقص کمک میکند.

تجزیه و تحلیل راستا

در ارزیابی راستا، راستای قدامی، خلفی و جانبی ارزیابی میشود. خط مرجع به عنوان شاخصی برای ارزیابی انحرافات از راستای ایده آل در سطح سهمی استفاده میشود.

راستای طبیعی لگن

راستای ایده آل = برجستگی قدامی فوقانی خاصره ای در سطح عمودی با محل اتصال عانه همسطح باشد.هنگام چرخش لگن ممکن است تغییراتی در راستای ستون فقرات، مفصل ران و زانو به وجود آید و اگر در اصلاح چرخش لگن، تغییرات ناخواسته در راستای ستون فقرات، ران و زانو ایجاد شود، احتمال نقص ساختاری وجود دارد.راستای نامناسب ممکن است حول محور عمودی رخ دهد که نتیجه آن چرخش یا پیچش است و یا اینکه انحرافات بین برجستگی قدامی فوقانی خاصره ای چپ و راست درسطح عرضی مشاهده شود.

حرکات اصلاحی لگن - ران ،پاورپوینت حرکات اصلاحی لگن - ران ،اولین گام در حرکات اصلاحی لگن - ران برگرداندن تعادل و پایداری عضلانی لگن و ران است و....

مشکلات شایع راستای بدنی

بازشدن ران

خم شدن ران

عدم تقارن جانبی

چرخش قدامی ران

چرخش خلفی ران

ساختارهای عضلانی

تست ها و آزمون های فعال دامنه ی حرکتی

آزمون سریاگ

آزمون اسکوات

آزمون راه افتادن

آزمون های طول عضلات

آزمون های قدرت عضلانی

حرکات اصلاحی لگن – ران

هدف تمرینات اصلاحی اندام تحتانی چند بعدی است. زیرا ناحیه ران و اندام تحتانی اولین مرحله انتقال نیروهای واکنش زمین در زنجیره حرکتی است.

بسیاری از فعالیت های روزانه مثل نشستن، ایستادن و… به استفاده از لگن و ران نیاز دارند. بنابراین هرگونه نقص در آنها باید شناسایی و اصلاح شود.

اولین گام در تمرینات اصلاحی، برگرداندن تعادل و پایداری عضلانی لگن و ران است.

در ادامه فرد برای انجام تمرینات قدرتی و عملکردی آماده می شود.

در آخرین مرحله این تمرینات بر روی کل بدن متمرکز می شوند. تمریناتی که به ناحیه لگن و ران اجازه می دهد تا از طریق تنه، نیروهای واکنش زمین را هماهنگ کرده و به صورت کنترل شده به شانه ها منتقل کند.

مرحله 1 : تعادل عضلانی

مرحله 2 : پایداری ایستا، پویا و واکنشی

مرحله 3 : قدرت عملکردی

مرحله 4 : توان عملکردی

تهیه و تنظیم: زهرا محمدبیگی ، فلورا کیقبادی ، سمیرا زارعی ، عارفه میرهادیان
استاد مربوطه: جناب آقای دکتر فتاحی

برای مطالعه و دریافت کامل فایل به صورت پاورپوینت  روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود (PPTX, Unknown)

گردآوری: سیده زهرا موسویان

از همین نویسنده بخوانید:

شکستگی – علل – علائم و عوارض شکستگی ها

مديريت ورزشی

مديريت و طرز اجرای مسابقات

وضعیت بدنی

تغذیه کودکان – اهمیت صبحانه در تغذیه کودکان

قد پسران – كوتاهی و بلندی قد پسران

پاورپوینت دستگاه گردش خون – دستگاه گردش خون ابزار دفاعی بدن

PDF عضلات بدن انسان (MUSCLES)

پاورپوینت رشد اجتماعی حرکتی

پاورپوینت نحوه نشستن

آسیب های استخوان

دانلود آهنگ ورزشی جدید

هفت خاصیت شگفت انگیز گیلاس

دانشگاه الزهرا

آهنگ ورزشی

آسيب های عضله

آمادگی جسمانی پايه نونهالان

آشنایی با دوچرخه سواری

PDF مکمل های غذایی ورزشی

PDF قوانین و مقررات فوتسال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ (لاتین )

۲۰ خاصیت باورنکردنی عسل و دارچین

اموزش طناب زدن ۴

اموزش طناب زدن۳

اموزش طناب زدن2

اموزش طناب زدن1

اختصاصی/ sport for all

درباره

کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی-مربی امادگی جسمانی


ارتباط با ( سیده زهرا موسویان) در اینستاگرام

ارسال دیدگاه جدید

توجه داشته باشید پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد . گزینه های ستاره دار الزامی می باشد *

تماس با ما

ایمیل: ehsan.saberi@dr.com

تلفن : 09193432106

ایمیل: v.baghaei1993@gmail.com

تلفن : 09193174357

مشترک خبرنامه ما شوید